Veikkaus, Pixieray, Google Cloud, Aiven and Huawei
Veikkaus: ennenkuulumattoman upealla tavalla.
The central idea behind Tölöläb is to combine woodwinds, electronics and improvising.
Vuoden 2022 suurin panostus osaamisen kasvattamiseen oli Veikkauksella yhteistyössä suunnittelemamme ja toteuttamamme Datan ja Analytiikan Lab eli DA Lab. Se käynnistettiin vuoden 2022 keväällä, sillä Veikkauksella oli aito tarve saada uusia osaajia joukkoon. DA Labilla oli kaksi erillistä tarkoitusta. Päätavoitteena oli muuntokouluttaa viisi uutta osaajaa vanhoista tehtävistä uuteen. Toinen, rinnalla kulkeva tavoite oli tarjota sidosryhmäläisille mahdollisuus kehittää omaa dataosaamistaan.
"Labin sisällä tapahtuvat koulutuspäivät ovat tärkeitä ja luovat pohjaa osaamiselle. Koulutusta sovelletaan käytäntöön Veikkauksen mentoroinnin avulla. Isoin juttu on työssäoppiminen. Sen osuus oppimatkasta on jopa 80-90%. Oppimista yritetään tukea siten, että aina kun koulutettava oppii jonkin uuden taidon, pääsisi hän soveltamaan sitä heti käytäntöön"
Veikkauksen ratkaisut data-analytiikan osaajapulaan
Muutos ei ole yllättävä, sillä kaikki muut Veikkauksen pelit vaativat jo tunnistautumista. Vaatimus liittyy arpajaislain muutokseen.
Osaajapula on tässä hetkessä ajankohtainen ilmiö, jolta juuri kukaan ei voi välttyä. Tule kuulemaan käytännön vinkit kuinka Veikkauksella HR:n ja liiketoimintajohdon yhteistyö on saatu kukoistamaan ja sen lopputuloksena on kehitetty Lab -konsepti.
Datan ja analytiikan Labiin sai hakea kuka tahansa Veikkauksen työntekijä. Etukäteen tuli olla näyttöä opintojen tai harrastuneisuuden kautta datan ja analytiikan alalta. Suurin kriteeri oli kuitenkin hakijoiden oman sisäisen motivaation löytyminen. Hakijoita löytyikin useita ja heidän joukostaan valittiin haastattelujen kautta viisi sopivinta koulutettavaa. Myös sidosryhmäkoulutettavien piti hakeutua erikseen.
Laurilla on monen vuoden kokemus tiedolla johtamisesta ja hän on työskennellyt useissa johtavissa tehtävissä rahapeli- ja teleoperaattoritoimialoilla.
Petteri Lindfors (Group Manager, Data Governance) toimii joka päivä paremman datan ja datalukutaidon eteen Veikkauksella.
Olympiakomitea mukaan Sitra Lab 6 -muutosohjelmaan
– Vuodenvaihteen jälkeen arpoja ostaessa pelaajan pitää tunnistautua kuten muissakin peleissämme: ajo-, Kela-, henkilö- tai Veikkaus-kortilla, kertoo Veikkauksen arvontapelien johtaja Ville Venojärvi.
Kansainvälisen olympiakomitean kumppanit.
Veikkauksella koetaan DA Labin olleen äärimmäisen opettavainen kokemus yritykselle. Suurin oppi on ollut oppia ymmärtämään ja näkemään omien osaajien potentiaali.
[PDF] Varaosalogistiikan kehittäminen
DA Labin myötä Veikkauksen työkalupaletti osaamisen kehittämiseen ja uusien osaajien hankintaan on laajentunut. Nyt paletti alkaa olla jo kokonaisvaltainen ja monipuolinen. Eri tilanteissa voidaankin miettiä aina uudelleen, mitä osaa paletista käytetään. Vaikka osaamisen kehittämisen osalta ei maailma ole koskaan valmis, ollaan Veikkauksella jo melko hyvällä tasolla.
Buyer · Worked as a team player throughout my career
Kolmannen sijan ja 20 000 euroa nappasi neljän yrityksen (MUUAN, Doohlabs, Craneworks, Zoan) muodostama tiimi Virta-nimisellä kokonaisuudella.
Rahapalkintojen lisäksi Veikkaus voi tehdä kolmen parhaan tiimin kanssa sopimuksen kilpailutöiden käyttämisestä Casino Tampereella.
Neljänneksi kilpailussa sijoittui Tricton, joka palkittiin Stream-nimisestä työstään 15 000 eurolla ja viidenneksi sijoittui Mint & More Creative, joka ansaitsi WON / DER -nimisellä työllään 10 000 euroa.
Kilpailutöissä suunniteltiin sisustusta ja elämyksiä kasinon 2000 m2:n tiloihin sekä sisääntuloihin.
Like to develop myself and challenge others to do the same
We are working, or have worked in the past with: Aalto University, Academy of Finland, Applifier, Blast Theory, Chalmers University of Technology, Digital Chocolate, Everyplay, Figma, Finnish Game Jam, The Finnish Museum of Games, Grand Cru, Housemarque, Ironstar Helsinki, IT University of Copenhagen, Kuuasema, Ministry of Social Affairs and Health, Moido Games, Neogames, New Factory, Nokia, Nordic Innovation Center, Pohjoismaisen roolipelaamisen seura, RAY, Remedy Entertainment, Solmukohta-Knutpunkt, Sony Computer Entertainment, Stockholm University, Supercell, Technical University of Tampere, Tekes, Työvoimakoulutus, University of Bergen, University of Copenhagen, University of Gothenburg, University of Jyväskylä, University of Turku, Universomo, Uppsala University, Utrecht University, and Veikkaus.
Vastaa lyhyeen kyselyyn ja voita suosikkijoukkueesi kaulahuivi!
Kuponkipelit palautetaan puolestaan kassalle, ja samalla tunnistaudutaan näyttämällä joko fyysistä tai mobiilista löytyvää Veikkauskorttia myyjälle. Tunnistautua voi myös kuvallisilla henkilöllisyystodistuksilla tai ajokortilla, mutta myös tämä edellyttää aiemmin aktivoitua Etuasiakkuutta.
Referenssi Full stack- ja sulautettua ohjelmointia ..
In Media Centre Lume and Media Lab, the Crucible Studio research groupstudies and develops narration of the digital, non-linear and interactivemedia. Studio's goal is to achieve deeper emotional experiences in theinteractive media and to create production methods to develop content andtechnology simultaneously in the multi-talented teams of artists, designers,scientists and technology experts. Crucible provides a collaborative networkfor universities and companies through practice-based research cases whereinco-operation between engineers and artists is realized through actualresearch productions.
Crucible Studio's specific research themes in various research productionsthrough 2003-7 have handled and handle future narrative forms, interactivenarrative in cross-media, broadcast on demand, audiovisual ontologies,writing interactive fiction, cinema and online gaming, physical interfacecinema, political entertainment and use of narrative in enhancing localdemocracy. Also, a three year education programme on Games and Storytellingwill launch in September 2004 in collaboration with Tampere University,Nokia and Veikkaus.
Project group: Mika "Lumi" Tuomola, artistic director; Juhani Tenhunen, producer;
MauriKaipainen, research advisor; Maureen Thomas, visiting artist; Riikka Pelo,artist in residence; Milla Moilanen, visualist & animator; Leena Saarinen,researcher & script-writer; Karri Ahonius, researcher; Tiina Paju, visualist& designer; Rasmus Vuori, programmer & designer; Topias Marttila, programmer& designer; Stiina Honkamaa, education planning officer; Tarja Peltoniemi,assistant - in collaboration with IAN focus area: Pipsa Asiala, producer;Teijo Pellinen, Lecturer
Steering Board: Jarmo Eskelinen, director, Media Centre Lume; Philip Dean,professor, Media Lab; Mauri Kaipainen, professor, Media Lab;Kaisa Sibelius, project manager, Culminatum Oy
Toiseksi kilpailussa sijoittui Living Lab ..
Veikkauskortti mahdollistaa helpomman ja nopeamman voitonmaksun, ja Veikkauskortti voitot maksetaan tiettyjä pelejä pelatessa suoraan jäsenyyteen yhdistetylle tilille. Voitot voidaan maksaa myös suoraan pelitilille, josta ne voi halutessaan siirtää itse pankkitilille.